لاستیک های جدید ساخته شده توسط کمپانی گودیر (Goodyear)، در حین حرکت اصطکاک را مهار کرده و گرمای آن را به انرژی الکتریسیته برای ماشین تبدیل خواهد کرد.

س‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍sepidarkhabar: از مهر. کاربردهای صنعتی و روزمره، گرما به هدر می رود؛ برای مثال با حرکت خودروها بر روی آسفالت جاده ها، گرمای زیادی بر اثر اصطکاک تولید شده و با پراکنده شدن در زمین و هوای مجاور برای همیشه تلف می شود.

مهندسان کمپانی لاستیک سازی گودیر، اخیراً نوعی لاستیک به نام BH-O۳ را معرفی کرده اند که توانایی مهار و به دام انداختن انرژی حاصل از اصطکاک را دارد. این تایر از لایه ای درونی برخوردار است که می تواند در حین حرکت، انرژی گرمایی را به دام انداخته و به سیستم الکتریکی خودرو تزریق کند. اینکه ماده درونی لاستیک چیست، نامعلوم بوده و اما گفته شده که می تواند به دو صورت تولید برق کند: هم از طریق حرکت تایر در جاده و هم با گرم شدن تایر به هر صورت دیگری که باشد، مثلاً قرار گرفتن در پارکینگی که قسمت کفی گرم دارد.

هنوز چند سوال در مورد این تایر بی جواب مانده است: مثلاً چه درصدی از انرژی الکتریسیته مورد نیاز خودرو توسط این لاستیک ها تامین می شود؟ آیا استفاده از این تکنولوژی اختلالی در حرکت خودرو ایجاد خواهد کرد؟ و در آخر اینکه آیا قیمت این تایرها به صرفه خواهد بود؟



m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :